Peace & Love dag 4 29/6

Fredan. Började med att gå på P3 Musikguiden summersession som var på Peace&Love den här gången och med Markus Krunegård. Kitty Jutbring var programledare. Efter fick vi alla ta kort med Markus. Jag gjorde det, trots att jag verkligen ogillar hans musik.
Sen var det Markus vanliga konsert inne på festivalen, sen springa till Deportees, Bloc Party och Nationalteatern.
Vid 22.00 gick vi och köade till Kent och jag var jättenervös och taggad. Kent började 00.00 och vi stod långt fram och trycket var stort. 48.000 människor på samma plats.
Konserten var underbar och grät och skrek hur mycket som helst när 'Skisser för sommaren' och 'Kärleken väntar' kom. Under konserten började det spöregna men det var helt underbart när regnet föll ner och det lyste rött över oss från strålkastarna på scenen. Jockes leende. Sminket rann i ansiktet och jeansskjortan satt som slimmad på kroppen. Ibland kunde man inte titta upp utan fick blunda för regnet. Vågade aldrig ta upp mobilen.
Gick två timmar senare därifrån när konserten var slut helt tömd. Kent i mitt hjärta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0